måndag 18 augusti 2008

Första dagen - igen

Första dagen tillbaka på jobbet efter att ha varit däckad av förkylning sedan förra måndagen. Jag har haft sådan bra koll på sistone, på jobbet, haft koll på mina patienter,  hur allting fungerar och vem man ska fråga när det inte fungerar. 
Det är puts väck.
Idag var det alltså en vecka sedan jag var där senast, och tro det eller ej - det hade hänt massa saker sedan sist. Som jag inte hade koll på. Min överläkare kom tillbaka efter 5 veckors semester och hade inte koll på någon eller någonting. Dessutom var det stor flyttkarusell när allt öppnade igen efter sommaren - vilket på något konstigt sätt innebar att jag var ensam underläkare på en dubbelt så stor avdelning (vilket innebär dubbelt så många patienter). 
Självklart helt utan stöd från min överläkare, som när han insåg hur jobbigt det var att han inte visste något om någon patient hanterade det genom att sätta sig bredvid mig och prata om sin semester, samtidigt som jag försökte ringa konsulter, skriva daganteckningar, ordinera och kolla provsvar.
Inte världens bästa dag på jobbet. Fast med en liten guldkant - min överläkare hade idag ännu sämre koll än jag... 

Inga kommentarer: