torsdag 14 augusti 2008

I´m back...

... tror jag. Får se. För tillfället kan jag inte hålla mig borta, dunderförkyld hemma från jobbet och med ny dator kan jag inte låta bli att göra ett litet blogginlägg.

Sen sist har jag hunnit jobba som vik underläkare (och det går rätt bra, tro det eller ej), spytt varenda morgon, firat bröllopsdag, klarat tenta, skaffat ny lägenhet och sett vår lilla fina knodd vinka åt mig och Herr J på ultraljudet.

Det som gäller för hösten är sista terminen, stor mage, flytt och inköp av diverse barngrejer (shit, vad det är mycket man ska ha!?!).

För några år sedan var jag en van flyttare, men nu har vi bott i den här lägenheten i FEM år! Jag minns inte att det var så otroligt jobbigt att flytta. Jag har packat 4 flyttlådor - det tog lika många timmar - och det märks inte ens i lägenheten. Varför har vi så mycket saker?!? Jo, just det, ja, det är ju mitt fel. Jag gillar ju saker. 

Egentligen fick jag bloggsug när jag hörde på nyheterna om den nya studien om p-piller och val av man. Kan inte hitta något uppenbart fel på upplägget av studien - men vad ska vi med den kunskapen till? Jag kan gotta mig åt ytterligare ett bevis på att jag har valt rätt man, eftersom jag minsann inte åt några p-piller när jag träffade Herr J.  Och det räcker väl i och för sig som anledning för mig...

9 kommentarer:

Hannahbejb sa...

Välkommen tillbaka!:) Hoppas du stannar kvar och förgyller livet med inlägg för en mamma med ett barn som bara sover och sover så jag kollar samtliga bloggar om och om igen... Man får passa på medan de sover har jag hört.

Mård sa...

Woho!!! Jag kollade din blogg senast igår och bara nähä det finns inga mirakel osv. MEN jag hade fel (igen). Stor kram. Vill förresten veta mer om lilla barnet.

Fru K sa...

Haha, det är gött att vara tillbaks! :)

Anonym sa...

Hurra för att du är tillbaka!
MASSA KRAMAR

Fru K sa...

JK: Jag VISSTE att det var du! :) Kram

Anonym sa...

Bra där! Har saknat bloggen och även själva Fru K _väldans_ länge nu. Kram!

KatBat sa...

oh! Trevligt och fint att det finns inlägg här att lsa! (hade jag varit hemma hade jag dock sett det direkt på rss-feeden). Tjo!

Marie sa...

She´s bääääääääääääääääääääääck! And she´s two! Så himmelens lovely, nu blev jag jättejättegladig!

Fru K sa...

linda:Det är tack vare dig, vettu!

katbat: Kul att vara tillbaka!

Marie: Tack!! Nu blev JAG glad!