lördag 23 augusti 2008

Tjusigt bloggande


Jag, Bert-Britt och datorn sitter vid en sjö i Dalarna och bloggar. Det är betydligt tjusigare omgivningar än där jag normalt sitter och bloggar, hemma framför en vit vägg. Anledningen till att det går så utmärkt att blogga utomhus är vår nya fina dator (MacBook) och vårt nya fina mobila bredband från Telia. Det funkar så otroligt bra! 

Anledningen till att jag är i Dalarna är en helt annan. Herr J håller föreläsning och jag håller sällskap. J hade lååååångt att köra idag, och eftersom jag är fri och ledig följde jag med. När vi ändå är i rätt (fel?) del av Sverige passar vi på att ta en sväng till Herr J: föräldrar. 
Nu sitter jag alltså sysslolös (om nu inte bloggande är en syssla, förstås) i en fantastisk omgivning med sjöutsikt och njuter av livet. Har besök av en geting då och då, men vi har hittills lyckats leva sida vid sida utan att störa varann. 
Stör gör möjligen horderna av pensionärer som traskar förbi, pratandes högt (för att alla döva också ska höra... ) på dalmål. 
Detta är en sådan där härlig helg, mellan allvar och allvar. Sommarjobbet är avslutat och min sista (!) termin börjar på måndag. Jag vet var jag ska vara på måndag, och jag har papper och penna. Det är allt jag behöver förbereda mig. Idag och imorgon är fria dagar, som bara ägnas -  och ska ägnas - åt att ha det gott. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det låter och ser ut!

Jag är såååå stolt över att ha lyckats locka er ännu djupare in i Apples fantastiska värld.

iPhone nästa?

Fru K sa...

Ingen jäkla iPhone för mig. Den här månaden... ;)

Marie sa...

Schööönt för fru K och the untouchable mage! ;)