tisdag 28 oktober 2008

Bebiskläder

Nu har jag och J inhandlat de första bebiskläderna. Det är stort. Och de är väldigt fina. Och helt klart onödigt dyra. 

(Och så lite mer som jag inte hittar bilder på nu, och är för lat för att ta fram kameran och fota.)

I de fina barnklädesaffärerna i Göteborg (tack, Hannahbejb!) insåg vi båda två hur otroligt lite vi vet om vad vi kommer att behöva. Barnet måste ju tex ha ytterkläder... Och täcke till barnsängen. Och massa annat som varken jag eller J har koll på. Jag tänkte (innan min förlossningsplacering) att det är lugnt, jag har gott om tid på mig att kolla upp / köpa vad vi behöver efter min examen. Nu har jag sett alltför många helt normala graviditeter som förlöses i vecka 36 för att vara helt lugn. Ska nog inte vara helt oförberedd. 

1 kommentar:

Hannahbejb sa...

Vad kul att ni hittade affärerna! Det är så mysigt att köpa de första kläderna. Åh! :)

Egentligen MÅSTE man ju inte ha så mycket alls den första tiden om bebisen skulle komma i förtid eller om man skulle komma på att man behöver något! Allt kan köpas senare, även om det kan vara skönt att slippa tänka på det i början. Web-shoppar är ett hett tips, särskilt reorna som är på G nu med sommarkläderna och sen de som kommer efter jul med höstkollektionerna, då kan man verkligen fynda! Det finns typ en miljon nätbutiker som bara säljer barnkläder! Minns inte om du skrivit hur ni ska göra med vagn men om ni ska köpa ny så tänk på att det kan vara lång leveranstid på dem!