onsdag 15 oktober 2008

Magen

Var hos barnmorskan igår, och allt är så normalt! :) Fast jag blev inte störd på det den här gången, för jag tror faktiskt också att allt är normalt nu. Det känns så, på något vis. 
Jag känner tyvärr också ligamentsmärtor och helt klart början till foglossning. Det hade jag gärna varit utan, men än så länge gör det mest att jag går rätt långsamt. Smärtan kan jag än så länge leva med utan större problem. 
E bor hos mig och J nu, när hon går en kurs här på stora sjukhuset. Hon ska sitt andra barn bara en dag före mig, så vi är väldigt lika mycket gravida. Fast det finns en stor skillnad. På henne finns det inget som helst tvivel att hon är gravid. Magen står rakt ut från hennes lilla kropp. På min lite större kropp syns det knappt, fortfarande. Och jag vet, jag vet, det är ju bra att jag inte går upp nästan något alls, och bra att jag fortfarande kan vara utan mammabyxor, och bra att jag inte har svullna händer och fötter, och bra, bra, bra. 
Det vore ändå lite skoj om folk kunde slippa gissa. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer.Vänta bara!Själv ser jag mer gravid ut nu vid 59 än jag gjorde när jag väntade Dig och Din bror,ha,ha!Trots detta är det ingen som undrar om jag är gravid! Konstigt!:)
Puss

Anonym sa...

Haha!

Det måste väl vara ditt stora hjärta som behöver plats?

Anonym sa...

Tack Geee för de vackra orden!Jag blev både glad och rörd!
Puss