söndag 5 oktober 2008

Det skulle ju inte blåsa här

Det skulle ju inte blåsa här. Storm på västkusten, men vanligt tråkväder här. Men blåser gör det, rejält. Ett exempel på det är att vi inte längre har någon matta på vår balkong... 
Det är första gången i vår nya lägenhet som det blåser rejält, och det är underbart. Lägenheten är längst upp på en gata, precis innan skogen börjar, vilket innebär att vi är omgivna av träd på alla tre sidor. De mindre lövträden svingar sig rejält med sina gula och röda löv mellan de stora ståtliga och stabila tallarna. (Alla tallarna, alla tallarna...) Tänk att jag får bo såhär, mitt i stan. 

Jag upptäckte igår att det äntligen har hänt. För första gången någonsin. Min egenplanterade orkidé, tagen som skott från en annan orkidé, har nu börjat producera en blomstängel. Jag blir så lycklig! J skrattar åt mig, men det spelar ingen roll. Jag känner mig som en bättre människa, JAG kan få en blomma att föröka sig. Livgiverska, det är vad jag är!

Jag behöver boosta mig lite nu, för att undvika att klappa ihop totalt - tillsammans med bilen. Den automatiska växellådan har helt kört ihop, och vägrar lägga i en växel. Låter ungefär som om man försöker lägga i en växel utan att koppla, men hela tiden. Så nu kommer det, i bästa fall, kosta oss massa pengar... I värsta fall är det för dyrt att laga, så att bilen lika gärna kan skrotas. Och utan bil blir det jobbigt. Jäkligt jobbigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna att det går att laga bilen och att det inte blir så dyrt!
Puss

Anonym sa...

Men varför säger ni inte till? Jag har ju erbjudit er en sprillans ny SAAB 93 kombi BioPower.

Jaha, då gick det bort.

:)