måndag 13 oktober 2008

Ny AT-ångest

Såhär är det. Jag har varit på två AT-intervjuer. En i grannlandstinget och en här i hemlandstinget. Den 10 mil bort ville inte ens ha mig som reserv, snyft. Till den andra fick jag i fredags veta att jag är reserv till. 
Och, eftersom jag inte ens kommer att hinna börja AT innan föräldraledigheten har jag sökt med början i september. Visst inser jag att de inte kommer att välja mig, men jag ville ändå söka för att visa mitt intresse inför nästa gång. 
Inte kan jag och J bestämma oss för var vi vill bo, heller, så jag vill verkligen inte ha AT nu, så att jag slipper att bestämma mig. 
Ändå blir jag så ledsen över att de väljer andra före mig. De borde ju vilja ha mig i alla fall!

Nåväl. Ny AT-ångest idag. För då ringer de från hemlandstinget och erbjuder mig en AT-tjänst. Fast i fel del av landstinget, vilket innebär att jag får pendla varje dag. Visserligen får jag nog en bättre AT på det hela taget, eftersom det är ett lite mindre sjukhus med bättre rykte. Och ett sjukhus där jag trivts väldigt bra som kandidat. 

Så, vad fan ska jag göra? Ska jag tacka ja till en tjänst som inte ligger där jag vill, när jag ju faktiskt inte vet vad jag vill? Ska jag tacka nej och helt sumpa mina chanser att göra AT här, i mitt hemlandsting, där jag kanske vill bo kvar? 

1 kommentar:

Fredrik sa...

Stressade beslut blir sällan bra beslut.

Resten är upp till dig.