tisdag 18 november 2008

Görmycket kör

Det är mycket med kören nu. Så mycket att jag automatiskt tog fram körens hemsida alldeles nyss, när jag i själva verket tänkte skriva det här inlägget.
Vi har dels flera adventskonserter med mycket ambitiöst program, och dessutom fullt med extrasjungningar för att tjäna de pheeeeta* pengarna. Jag har det i allmänhet rätt lätt för mig i kören, eftersom jag läser noter relativt obehindrat, men nu är det dessutom massa utantill-låtar. Och jag har inte, på något sätt, lätt för mig när det gäller att lära sig text utantill. Trots mer än 20 års körerfarenhet kan jag fortfarande bara två verser på Sommarpsalm utantill, och bortsett från den är det väl bara Jul, jul, strålande jul jag känner mig helt säker på. Bådar inte gott inför lördagens utantillkonsert... 
Så, till alla er som inte är sådana körnördar som jag (eller kanske allra mest för er), här är en av de vackraste låtarna jag vet. Visserligen i Youtube-format, men ändå. 




*Gee - it's for you! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh vilket vackert körstycke! Lycka till med alla konserterna, är säker på att du kommer va hur bra som helst:-) Kram från M i abra

Anonym sa...

Vackert men för lite puls för att vara i min smak!:)