tisdag 25 november 2008

Gråtmild och hemmakär

Har mycket att göra, och tänka på, nu, men det har jag haft förr. I princip har jag alltid det vid den här tiden på året, och vem har inte det? Men i år är det annorlunda. Jag är så förlamande trött. Vill helst ligga i min säng dygnet runt.
Det som är annorlunda i år är också mitt tålamod med andra människor. Jag hittar fel och brister hos i princip alla jag umgås med, förutom J. Jag går på fester, och ordnar fester, för att jag borde, inte för att jag vill. 
Allra helst vill jag bara vara hemma med J. Jag älskar att vara hemma, så mycket att jag får tårar i ögonen när jag skriver detta. 
Just nu behöver jag bara J, mitt hem och massor av sömn. Sedan är jag nöjd. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du och din svägerska kan väl starta klubben "Jag älskar mitt hem och vill helst vara hemma hela tiden"?

Kanske ta över utgivningen av "Hemmets veckotidning", skriva om era egna hem och begränsa läsarantalet till 2 personer?

Hmm...dags att sova nu ja... :)

Fru K sa...

Haha, tänk hur hon kommer att bli när hon är gravid... Hon kommer aldrig att gå utanför dörren! :)

Anonym sa...

Jag känner att jag platsar i klubben också! Så roligt vi ska ha på jul vi tre! Idag kände jag att jag skulle nog behöva åka på vilohem och bli upp-passad och uppvaktad men sedan fick jag ett ryck och tvättade fönster så det är nog inte dags ännu!
Puss