onsdag 12 november 2008

Nu är det lite jobbigt

Nu är det lite jobbigt att vara gravid. Foglossningen tilltar (jag kan fortfarande gå utan större problem, men det gör ont), jag har sammandragningar (inte riktiga värkar, fear not) flera gånger om dagen - och betydligt färre om jag vilar än om jag tex står en hel dag på operation) - , jag sover jättedåligt, jag är täppt i näsan konstant och ryggen börjar ta stryk av att magen växer. 
Det är inte så jobbigt att jag inte pallar, eller att jag är orolig för att något dåligt ska hända, men det är lik förbannat jobbigt. Jag är utmattad konstant. 
Längtar på ett sätt efter att vara som vilken annan förstagångsföderska som helst, kanske gå ner i arbetstid när det börjar bli tungt, ringa till barnmorskan och fråga om förvärkar är farliga, ägna timtal åt att förbereda sig inför att bli mamma (antar att det innebär forum på nätet... :) ) och att riktigt boa in sig hemma. Inget av det känns möjligt nu, för jag vill verkligen ta examen, jag vet redan vad barnmorskan kommer att svara, jag har inte tid till minbebis.com och boandet får vänta tills efter examen. 
Samtidigt är jag jätteglad över att det ändå funkar så bra, att gå sista terminen och vara gravid samtidigt. Allt är bra på barnmorskekontrollerna och bebisen sparkar förnöjt (förgrymmat?) i magen. 
Det är lite jobbigt. Men egentligen bara lite jobbigt. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håll ut min sköna! Bättre tider väntar!

Puss från Mamma

Anonym sa...

Du är så duktig som kämpar på! Massa positiv kraft och kramar till Dig

Anonym sa...

Du klarar det fint och bebin kommer inte att bli sämre för att du inte boar och sitter på forum nu. Jag jobbade till dagen före med min stora mage, ingen av oss mådde dåligt av det. Imponerad av dig! Så vill jag att min läkare ska vara.

Fru K sa...

Tack, vad snälla ni är! Jag blir rörd till tårar (men så är jag ju känslomässigt labil nu... :) ):