onsdag 5 november 2008

Gyn is the shit

Jag trodde ju att gyn skulle vara kul, men att det var såhär jäkla roligt kunde jag aldrig föreställa mig. Obstetrikdelen var hur kul som helst, men nu är det nästan ännu roligare, med myom, aborter, endometrios, operationer, cancer och klimakteriebesvär. Missförstå mig inte, det är inte roligt med gyncancer eller aborter, men jag vill vara med när det händer. 
Jag tror att gyn is the shit för mig. Det handlar om de områden jag gillar mest (endokrinologi, kirurgi och psykiatri) och jag är bra på det. Vet inte om det är roligt för att jag är bra på det, eller om jag är bra på det för att jag tycker att det är roligt. Spelar ingen roll vilket det är, förresten, det ena verkar föda det andra. 

4 kommentarer:

Fredrik sa...

Så roligt för dig!

Anonym sa...

Låter spännande! Kvinnosjukvården är säkert eftersatt så det är bra om en stark kvinna som Du jobbar för kvinnor!

Mård sa...

Haha "kvinnosjukvården är säkert eftersatt" <-- folk t o m antar att vården suger även då de inte vet.

Gyn är kul, obstetrik är amazing. Det var inte helt utan vånda jag valde barnviket istf gynviket, det ska sägas. Kanske vi möts på en gyn/obst-konferens en vacker dag :D

Fru K sa...

mård: Vi kan väl jobba på ett sjukhus där det finns Kvinno- och barnklinik, eller något sådant, så kan vi mötas vid varje morgonmöte! :)