måndag 1 december 2008

Första och sista

Det är mycket av det just nu, första och sista. 
Sista föreläsningen på läkarprogrammet, sista grupparbetet, sista kliniska placeringen, men också sista julen utan barn, sista julen som student, sista julen som under 30. 
Första julpyntningen i nya lägenheten, första gången som gravid, första julknytkalaset med diskmaskin (!) och, såklart, första advent. 


Och, så vill jag bara göra en liten avbön. Det är romantiskt att vara gravid. I alla fall just nu. Jag och J är sådär snuskigt lyckliga, som man mest är i Hollywood. Vi har som plan att krama oss igenom november och december, och det är en strategi som fungerar riktigt, riktigt bra. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket vackert fönster!Visst är det roligt att pynta i advent? När jag läste Din blogg kom jag på att det är sista julen under 60 för mig!59 låter MYCKET yngre tycker jag! Snart börjar "gammelåldern" som farfar brukade säga!
Kram från Mamma

KatBat sa...

Jag vill också krama mig igenom november och december. =9

Anonym sa...

Här kommer en kram från mig till kramkalaset :)
AK

Fru K sa...

Alla: Kram! :)