torsdag 25 december 2008

Juldagen och ett julmysterium

Tillbringar juldagen i bilen på väg till mina föräldrar för en andra julafton och två julkalas innan tentapluggandet kommer igång på allvar. Det är rätt mäktigt ändå, att sitta i bilen och blogga och lyssna på Spotify. Utvecklingen går i sanning framåt. Jag läser högt för J på dn.se om påven, julhalka och José Mourinho. 
Alla tycker så synd om oss (varför det, när vi har valt det själva?) att vi ska åka så långt idag, men det är faktiskt rätt skönt. Jag gillar både min och J:s familj skarpt, men jag gillar mest att vara ensam med J. Och nu har vi många långa timmar i bilen ensamma, tillsammans.

Sedan i söndags har jag fört en kamp med någon okänd i J:s familj. Varje gång jag går på toaletten vänder jag på toapappersrullen så att man kan rulla ut pappret från hållaren. Det innebär alltså att någon annan varje gång vänder den tillbaka så att den istället trillar ur hållaren när man drar i änden. Jag kan bara inte förstå varför någon vill ha det på det sättet, och jag kan inte räkna ut vem det är som faktiskt ändrar på min geniala lösning varje gång. Jag har försökt lösa detta julmysterium, men är nu på väg därifrån utan att vara närmre lösningen. Svårt läge. Får jobba med acceptans...

1 kommentar:

KatBat sa...

jag får en känsla av att det är svärmor.....