onsdag 31 december 2008

Nyårsafton

Var hos barnmorskan igår och allt är bra. Som vanligt, hehe. Jag kan nästan inte tro det varje gång blodtrycket är bra, stickan är blank och bebisens hjärtfrekvens är normal. Huvudet är nu fixerat neråt, det går att känna en fot precis under höger revben och jag tror att jag känner att den hickar ibland. 

Mamma tror att den kommer att komma för tidigt, men det tror inte jag. Jag tippar på den 25:e. Jonas tippar den 29:e. 

Jag har blivit erbjuden att vara med i en studie för förstagångsföderskor, Dilafor, och jag vet inte om jag ska vara med eller inte. Jag brukar aldrig få vara med i studier eftersom jag inte har normalt BMI, men ingen kan svara på om det spelar någon roll i den här studien (och det går ju inte att få tag i den ansvariga gynekologen vid den här tiden på året). Vet inte hur jag ska göra. På ett sätt vill jag gärna medverka i en studie där jag har 5o% chans att få ett medel som sannolikt snabbar på förlossningen. Samtidigt är det väl sådär halvkul att få en spruta (intramuskulärt, som jag har fattat det) varje dag efter beräknad förlossning, och dessutom är jag lite nyfiken på hur min kropp klarar sig själv. Inte för att jag vill föda helt utan smärtlindring och så, det är bara det att jag vill kunna välja när jag väl är på plats. 

För att komma undan lite beslutsångest gick jag på stan och köpte smarriga saker till nyårsmiddagen (som vi ska fira ensamma hemma eftersom J fortfarande är sjuk med feber), röda tulpaner, en söt pyjamas till bebisen från Polarn o Pyret (som jag tittat på länge men inte tyckt att vi kanske behövde) och en necessär från 10-gruppen till mig själv. 




5 kommentarer:

Anonym sa...

Fina grejer!!!

Gott Nytt År!

Anonym sa...

Ok, då tippar jag att älskling nr 4 kommer den 28:e! Nr 4 är förövrigt den placering jag själv har bland kusinerna på Abrahamssons-sidan, en topplacering enligt mitt tycke:-)

Gott Nytt År!!! Från sjuksängen i Abra...

Mård sa...

Åh så fina röda saker! Tack för julkortet och gott nytt år <3

Fru K sa...

Gee: Tack, och tack detsamma!

Mary: Hoppas att du mår bättre idag! J har också fått antibiotika nu och mår redan efter ett dygn så otroligt mycket bättre! Sjung fint i Norrland! :)

Mård: Tack! Pyjamasen är så gullig att jag kanske måste köpa den i någon större storlek också... :)

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året!
Vilken gullig pyjamas!Moster M ute på ön brukade kalla B för "min hjärtonge" när hon var liten.En sådan vacker pyjamas borde alla barn få för alla barn är ju "hjärtongar"!
T o m när de snart fyller 30!
Puss min "hjärtonge" från Mamma