söndag 14 december 2008

Stress kunde man vara utan

Jag och J har stressat upp oss bortom allt förnuft idag. Vi har så mycket båda två som ska göras och fixas innan jul att båda gärna skulle lämpa över lite på den andre. Vilket ingen av oss har möjlighet till. 

Julkort och julklappar ligger lite risigt till, men julkorten ska vi med gemensamma krafter försöka få iväg på tisdag. Jag har aldrig varit så dåligt förberedd med julklappar som i år, har bara bestämt vad jag ska köpa till J, egentligen. Och jag vet inte riktigt när jag ska hinna fixa det. Jag får ta en liten raid nu på söndag och hoppas att jag kan klara av samtliga julklappsinköp på en dag. Usch, jag gillar inte det, det är inte som det brukar vara. Jag brukar ha en lista klart på vad som ska köpas lååååångt före jul, och veckan före jul mest ägna mig åt att slå in paketen. 

Jag har i alla fall bockat av lite grejs idag på min to-do-list:
  • Pluggat någorlunda
  • Lärt mig altstämma på några låtar där jag måste rycka in som alt på tisdag
  • Beställt gravidförsäkring (trodde inte att jag behövde någon, men ändrade mig efter föräldrautbildningen i torsdags)
  • Tillsammans med J gjort lista på vilka som ska få julkort
  • Tillsammans med J fixat inbjudan till examensmottagningen i januari
  • Gjort redovisning för körgrejs
  • Mailat och påmint diverse personer som behövde påminnas om diverse saker
  • Träffat tentagruppen
  • INTE åkt och handlat utan istället satt deg till frukostbröd
Man kan luras att tro att jag vill ha sympati för att det är så synd om mig, men så är det inte. Det är inte synd om mig ett skit, jag lever för tillfället precis det liv jag vill leva. Har bara svårt att hinna med det livet... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är inte de enda som stressar! När det känns som värst sätter jag mig ned och tittar på mina rena fönster med rena gardiner,adventsljusstakar och vackra röda blommor och då känns det genast bättre. Fönstren är det enda som är klart i år!Alltid något! Ser ju bra ut utifrån också!:)Tänk på vad Kg brukade säga:"Städa - det är inget för folk i farten."

Anonym sa...

Pröva att totalrenovera köket och inte riktigt hinna klart till jul, bjuda in hela släkten på firande (gjordes mot bättre vetande i oktober), jaga en ett och ett halvtåring som är klåfingrig som få och helt vild, leta sig tokig efter vad-man-än-ska-ha för att hela hemmet är ett enda stort kaos samt försöka städa bort det värsta av murbruksdammet som ligger som ett härligt lager över allting.
Jag, som brukar och vill ha julstämning i varje vrå senast från första advent, har inte hunnit med något. Inte en stjärna i fönstret, inte en adventsljusstake, inte en tomte så långt ögat kan nå. Inte ens köksskåp i köket.
Mig är det synd om minsann.
:)
Kramar!

Fru K sa...

Dig är det synd om! :) Jag har iaf adventsstjärnor eller stakar i alla fönster, har planterat en julgrupp, skickat julkorten och bakat lussekatter. Det är bara det att that´s it. Inga julgardiner, inga julkakor, inget julgodis, inga julklappar, inget julpynt (Lucian är kvar i lådan), ingen nyinköpt dekoration till granen, ingen julmarknad och inget julstädande.
Men, hehe, den 22:a ska jag bara lägga mig ner i soffan hos mina svärföräldrar och säga till J: Feed me! :) Möjligen tar jag fram struvjärnet, men då ska jag vara riktigt sugen... :)
Kram!