lördag 13 december 2008

Lussenatten

Jag har inget minne av att lussenatten var något speciellt när jag var tonåring. Minns inte att vi hånglade, söp eller gjorde något annat mer än vanligt. Kanske fanns det inte så mycket sånt där jag bodde. Eller så gick jag och la mig tidigt för att jag skulle upp och sjunga luciatåg dagen efter.
Här verkar i alla fall Lussenatten vara en stor grej. Nattvandrare och poliser verkar befolka innerstaden, mer än kidsen. Undrar var kidsen är någonstans?
Jag, J, S och L tillbringade lussenatten (eller, lussekvällen är mer exakt) med att gå på bio (Bond - riktigt trist) och sedan mat på indisk restaurang (Lax Tikka - riktigt gott). På vägen hem blev jag stoppad av polisen inte mindre än två gånger för att blåsa. Nu har jag blåst sammanlagt 4 gånger i hela mitt liv, varav två gånger på en halvtimma. Se där ja. 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Trodde polisen verkligen att det fanns risk att Du skulle ha druckit med Din mage och dessutom kört bil?
Måste finnas bättre sätt att använda polisresurserna på!

Fru K sa...

Fast det var rätt trevligt! Jag blir så förolämpad när de vinkar förbi mig - är det så uppenbart att tanten i Corsan inte har brutit mot några lagar?!? :)

Anonym sa...

Ha,ha. Förstår dig.Kanske därför jag endast fått blåsa en gång på snart 40 år förstås....

Anonym sa...

Jag tror att en och annan luciakväll firades med glögg och och häng på Örngatan back in the old days :) Har bildbevis hemma där vi sitter med glitter i håret och glöggkopp i handen!
Kram! AK

Fru K sa...

AK: Haha, det har du nog rätt i! :) Åh, måste se bilderna någon gång! Kram!