tisdag 30 december 2008

Lite tungt

J är sjuk, stackaren. Jag matar honom med Panodil, Ipren, juice och den mat han kan få i sig (igår mest vaniljglass med krossad choklad), och tar hand om honom så gott jag kan. Så gott jag kan är kanske inte så bra som vanligt, för det är lite tungt nu. Tentaplugg, sammandragningar, nyår, ryggont, tvätt (tog imorse på mig mina sista rena trosor - har nog aldrig varit så tomt i mina lådor förr), och allmän markservice är precis på gränsen av vad jag pallar. 
Oroar mig lite för om det ska gå att ta tentan. Sista tentan, det vore så underbart skönt att klara den och sedan bara vara helt klar med läkargrejen. Inget tentapluggande under amning i slutet av våren. Men, det känns inte helt gjutet nu, jag är så otroligt trött! Har varje dag somnat någon gång under tentapluggandet av ren och pur utmattning. 
Och nyårsfirandet blir det nog inget av med eftersom J fortfarande är sjuk.
Blä, gnäll, gnäll. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig som kämpar in i det sista. Du är snart i mål. Vi håller på dig! Massa positiv kraft från oss.

KRAMAR JK och GEEEE

Fredrik sa...

Det är helt ok att gnälla. En mänsklig rättighet.

Fru K sa...

JK och Gee: Tack! Ni är så snälla! Kram!

Doktoranden: Tack för stödet! Fast egentligen hjälper nog inte gnället ett skit. Men det känns bra ändå. :)