söndag 18 mars 2007

Cara Mia

I ca en månad kommer min blogg att ligga på lunarstorm.se, eftersom jag bloggar för mitt Universitet i egenskap av läkarstudent. Ska försöka lägga upp en kopia här också!

Förra veckan satte jag mina första stygn i en levande människa. Har övat på rimmat sidfläsk tidigare, men det var helt klart mer nervöst att sy på riktigt, med en operationssköterska och en kirurg som följde varje liten rörelse av mina händer och fingrar. Och som dessutom gärna ville gå och fika. Men, vad sjutton, det gick ju! Rätt bra, till och med. Op-sköterskan fick visserligen påminna mig om att andas, men jag hade nog pallat nästan alla stygnen utan att svimma. Tips från coachen - svimma inte på operation! Speciellt inte om det är av den enkla anledningen att du glömt att andas...

Känner mig otroligt stolt över mina fina första stygn. Har tyvärr upptäckt att jag nu är präglad på Måns Zelmerlöws Cara Mia som de spelade på radion när jag sydde. Varje gång jag hör den dåliga Ricky Martin-kopian slutar jag andas och fingrarna rör sig som om de höll en nålförare i ena handen och en pincett i den andra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ahh de första stygnen! :) Mina var på en kärlkirurgop andra kirurgveckan. Skulle sy igen efter en ven-stripping. Lagom svettig man kan bli av 14 stygn. :D

Grattis till lyckade stygn!

Fru K sa...

Tackar, tackar! Känns bra! Hoppas på att få sätta lite fler på torsdag när jag ska ut i obygden på dagkirurgi. Kanske kan komma ihåg att andas alldeles själv den här gången...

Anonym sa...

Rimmat sidfläsk!!! :D