måndag 19 mars 2007

Morgonrond

Känns helt livsfarligt att sitta framför datorn på avdelningen och blogga, när morgonronden nalkas. Vilket ögonblick som helst kommer rockmaffian (vilken jag för all del tillhör) farande och då är det bara att rusa efter. Vilket innebär att allt jag har skrivit kommer att försvinna.

Såhär på morgonen är det rond efter rond efter rond. Har även hunnit sitta på operationsplanering, vilket belönades med att jag imorgon får assistera på två hemorrojdoperationer. Tänk att man ändå kan tycka att det ska bli kul...

Man behöver kul för att orka. Alla vi fyra kandisar som är placerade här på Kirurgen i grannstaden är så oerhört trötta. När jag beklagade mig imorse över hur trött och matt jag varit hela helgen visade det sig att de andra haft det precis likadant. Trött, trött, trött, orkar knappt lyfta armarna.

Sedan händer det något spännande, man springer till operation, man får skriva in en patient helt själv, man tvingas svara på frågor av ambitiösa kirurger och plöstsligt är man hur alert som helst.

Nu hör jag dem!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare Karin, psykologbjörn här. Fortsatt shyssta bloginlägg från dig, gillar särskilt er sunkhelg (fick mig att skämmas mindre över mitt sunkande). Förstår dock inte varför du bloggar på lunarstorm, kan du utveckla det med en rad eller två?...

vill också tipsa om en annan sida lite oförhappandes, http://www.axbom.se/wedding/ .. i sommar smäller det!

Kram!
/Björn

Anonym sa...

Jamen nu har jag väl äntligen hittat hit ordentligt.

Den där tröttheten känner jag igen så väl. Man undrar om livet ska vara så, att man bara orkar göra det som absolut krävs av en dagligdags och sedan vare sig har tid eller kraft till annat. (Jag brukar skylla på pendlandet, men är smått orolig att det är så det ser ut även utan tre timmars resväg dagligen?!)

Fru K sa...

Trevligt, Mårr, att du har hittat hit! Du är så välkommen!

Björn - jag är minsann betald bloggare i en månad! Universitetet betalar mig för att blogga på Lunarstorm om livet som läkarstudent. Inte illa, va? :)