lördag 24 mars 2007

Den lilla staden

Tänk att det är så fint i den lilla staden! Jag trodde att det var världens gråaste lilla håla, men det var fel! Den lilla staden ligger jättevackert, sjukhuset är pyttelitet och personalen på dagkirurgiska enheten är jättetrevliga! Hade verkligen en jättebra dag igår med Herr Överläkare och Herr ST-läkare. Fick se och göra mycket (nya stygn satta av petite moi) och hade dessutom uppriktigt roligt nästan hela tiden. Nu fattar jag varför man väljer att bli kirurg trots att det är skitjobbigt, lång utbildning, dåliga karriärmöjligheter och sämre lön än många andra specialiteter. Förklaringen är att det helt enkelt är kul! Sjuttielfte ljumskbråcket och inget är det andra likt. Alla kirurger gör olika, så det finns hur mycket att lära sig, men samtidigt är alla (okej, inte alla...) sätt rätt. Grymt kul!!!

Annars är det grymt skönt att det är helg. Ska ut ikväll med J, M och P. Det är andra riktiga lönen för J och M, så de bjuder ut mig och P för andra gången i rad på restaurang. Vi siktar på att göra det till en tradition, så att vi går på en ny restaurang varje lönefredag. Det är sååååå underbart att kunna gå på en bra restaurang och ta vad man vill utan en tanke på pengar, trots att det inte är jag som har dem. Livet som student är helt klart lättare när man har en partner som tjänar pengar (och som inte är snål, that is). Puss, J, du är mitt gull!

Inga kommentarer: