lördag 31 mars 2007

No more 6.50-tåget

Klar, färdig, slut! Kirurgplaceringen är över och det var på ett sätt oerhört skönt och på ett annat sätt oerhört sorgligt. Det ska bli så otroligt skönt att slippa gå upp 5.30 varje morgon för att åka till grannstaden. Däremot ska det bli jättetråkigt att inte få vara mer på Kirurgen. Vi fyra kandisar har haft en sån bra placering där, och ffa har det varit så väldigt mycket bättre och roligare än jag kunnat ana. Skulle verkligen kunna tänka mig att bli kirurg, om jag pallar det fysiskt. Och pallar jourbördan.

Vi har pratat mycket om hur man ska välja framtida yrke. Jag vet ju verkligen inte, har inte testat själv, men jag tror mycket på dem som tycker att man ska välja något man tycker är roligt. Arbetsvillkor och lön är förhandlingsbara och möjliga att påverka, men om man tycker att det är kul att gå till jobbet pallar man nog ett helt arbetsliv. Så, resten av utbildningen och AT ska jag ägna mig åt att hitta det jag tycker är roligast. Även om det skulle innebära en jourtung specialitet med massa konkurrens.

Efter utvärdering och redovisning av våra arbeten åkte jag, I och H tillbaka hem och köpte glass på stans bästa ställe (förutom Ben & Jerrys Cookie Dough, då) som avnjöts i vårsolen. Köpte lite blommor till balkongen och vin till helgens aktiviteter på vägen hem. Sommarlovskänsla!

Trevlig middag på kvällen med K och V, imorgon ska det bli fixardag och trettioårsfest.

3 kommentarer:

Anonym sa...

testar

Anonym sa...

testar igen

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar