söndag 18 mars 2007

Sunkhelg

Har haft en superhärlig helg, men just därför har jag extremt dåligt samvete. I fredags var vi på kalajs (som iofs visade sig vara en prettomiddag med 5 par, varav två ska ha barn i mars - oerhört vuxet. Och precis som jag gillar! :) ) och det var god mat och trevligt folk. Jag pallade inte så länge, var helt genomslut efter en vecka på Kirurgen samt Dolly-konsert i Göteborg.

Igår tittade jag och J på teve hela förmiddagen innan vi mötte några kompisar för att gå på konsert med Dubbelquartetten FRAM. Jätteduktiga var de, även om jag såklart inte kan tycka att det var perfekt. Lite enformiga arr, lite krystade skämt, lite tveksamt val av repertoar, men i huvudsak kul och snygg sång. Efter det mat på stan och sedan en tripp till Ica Maxi. Vi har inte varit och handlat på länge, så vi handlade mat för över 1000.-!!! Chockartat mycket pengar för mat.

Lördagskvällen var vi hos JD och E och åt tapas och drack vin. En helt perfekt lördagskväll, gott att äta och dricka, riktigt bra människor, prat om sådant man inte kan prata om med alla och mer sunkade i JD:s stora soffa.

Idag har vi kollat på Let´s Dance och jag lipar stort när Tobbe och Annika fick full pott av juryn med sin samba. Snart ska vi på Bounce och träffa andra kompisar efteråt. Grym helg!

Grym helg. Och grymt dåligt samvete för att jag inte har pluggat något och inte heller tänker göra det... Och inte skrivit något på min artikel som, om det inte redan är för sent, väldigt snart är för sent för att lämna in...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Är det bounce gökboetshowen ni ska på? Den är grymt bra!! Dollykonserten här i sthlm var utsåld, såklart. Så jag fick nöja mig med att gå på en dollycoverkonsert, men den var helt okej.

Är sjukt avis på din helg! Hoppas det var kul.

Fru K sa...

Det var en kul vecka, t o m! Förra helgen var jag i Sthlm och gick på konsert med Filharmonikerna. Tisdagen var jag ju som sagt på konsert med Dolly i Göteborg och nu i helgen både Barbershop-sång och Gökboet. Fast jag tyckte faktiskt att det var den sämsta av de tre Bounce-föreställningar jag har sett. Kan iofs bero på mig, jag är så otroligt trött och matt efter den här veckan, så jag orkade inte riktigt engagera mig idag.

Jag ska försöka ta mig i kragen och skriva om Dolly! Sen... :)

Anonym sa...

Kul! Min syster sitter i första fiolen i fillan för övrigt. Om du såg någon ung, gravid tjej sitta där, så var det hon! Bounceföreställningen har ju rullat länge nu...de kanske börjar bli trötta, var över ett halvår sen jag såg dem tror jag...

Fru K sa...

Jag SÅG faktiskt en ung, gravid kvinna i första fiolen! Jag satt så (läktaren, billiga studentplatser) att jag såg rakt ner på första- och andrafiolerna. Jag tyckte att det såg så himla coolt ut, att sitta där med värsta magen, skitsnygga skor och spela (okej, detta VET jag inte, men jag tyckte mig se det) skiten ur de andra tråkmånsarna.

Anonym sa...

Ja hon är superbäst, syrran! Och magen är rejält stor nu! :D Hon hör till de bättre i landet så jag hoppas det lät bra iaf :)