lördag 8 september 2007

ACO är inte ett tillräckligt bra alternativ

Min absoluta favorit i sminkväskan är borta. Min Juicy Tubes från Lancôme har inte synts till sedan jag lämnade lilla vårdcentralen i somras. Jag har letat överallt, både på vårdcentralen, hemma och i alla väskor jag äger.

Min älskling har jag haft i rockfickan, i jackfickan, i handväskan, i ryggsäcken och i den närmsta fickan alltid.

Den är så dyr, så dyr, att jag inte ville köpa en ny direkt. (Inte för att den skulle bli billigare om en månad...) Idag gick jag på Apotekets reklam och köpte mig ett läppglans från ACO för 73.-

Och vilken besvikelse. Inte alls samma färg, inte alls samma glans, inte alls samma hållfasthet och inte alls samma smak. Inte samma känsla.

7 kommentarer:

Hannahbejb sa...

Åh, så jobbigt. Köpte en själv att ha på bröllopsdagen och den har verkligen blivit en favorit efter det. Plus att den smakar så gott!! Precis som godis och T älskar att pussa mig när jag har det på. :D

KatBat sa...

hum, det verkar vara som det röda eight hour cream är för mig. mumms, man måste underhålla de små läpparna på bästa sätt. Gå nu och inhandla ett nytt=)

Mård sa...

fru k: Lyssna noga på mårderådet som följer: Köp Rosebud salve. En jättefin metallburk med världens i särklass bästa läppglans. Man blir sniggast i världen, läpparna mår elit och det luktar jättegott. Den kostar en hundring och räcker for ages. Kram.

Fru K sa...

hannahbejb: Precis, den har många fördelar! :)

katbat: Aha, röd Eight Hour cream? Det har jag ingen koll på. Jag älskar dock min alldeles vanliga Eight Hour Cream som jag har fått av gulliga svägerskan M.

mård: Jag har ju hört detta från andra också, kanske ska testa! Var köper du den?

Anonym sa...

Ja, jag känner till det där. JK:s addiction till motsvarande Lancôme-produkt är helt bisarr.

Ingen tvekan om vem som är viktigast där...jag eller den lilla ljusblå klet-tuben. ;)

Fru K sa...

g: JK är lätt värre än jag! Okej, jag älskar min lilla tub, men jag sover inte med den under kudden... :)

Mård sa...

fru k: Smith's Rosebud Salve går att köpa i några butiker i Sthlm, har inte koll på Lkpgs utbud. Kan man tänka sig att beställa på nätet finns den bl a här http://www.accessora.se/index.htm?uri=http://www.accessora.se/rosebud_original.htm