torsdag 27 september 2007

För tidigt för AT-ångest

Det borde vara alldeles för tidigt för AT-ångest, tycker jag. Men, efter en AT-stämma jag gick på (för att jag fick gratis mat och massa pennor) har jag insett att det är hög tid att börja tänka på vart jag och J ska ta vägen när jag är klar. För, sommaren 2008 är sista sommaren innan jag är klar. Och jag vill ju vicka som underläkare på det sjukhus jag funderar att söka AT på, vilket jag bara har chans att göra nu i sommar om jag vill påbörja AT så fort som möjligt. Ansökningshandlingarna inför sommarjobb bör vara inne senast december 2007. Vilket alltså innebär att jag och J måste bestämma oss alldeles snart för vad vi vill.
Vi är inte oense, jag och J, på något sätt. Problemet är att ingen av oss vet vad vi vill och vad som är bäst för oss.
AAAAAAAAAAAAAAH!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bara läs New York Times resebilaga om Göte-la-borg så inser ni nog att ni saknar "the coolest town in Sweden". Need I say more? Vi kan även erbjuda ett redan färdigt kontaktnät av vänner och familj, flera olika sjukhus att jobba på, levande kulturliv, Janne Josefsson, m.m, m.m. Nio miljoner New Yorkare kan inte ha fel, Götet är bäst i Sverige helt enkelt.
HA!

/J

Anonym sa...

Valet är lätt - Göteborg är rätt!

Fru K sa...

Fröken J och tette: Flyttar vi till en större stad blir det ju Stockholm... Så något Göteborg blir det inte. Jag tänker inte säga aldrig Göteborg, men inte på väldigt länge, i alla fall.

Anonym sa...

Hur kan man välja Stockholm när Göteborg finns?

Anonym sa...

Självklart blir det Stockholm! Inget snack!
Stockholm eller London it is!

Tette får ta sin nya bil och hälsa på.

Fru K sa...

tette: Det är mycket lätt - Stockholm rules! :)

G: Haha, jag håller helt med, har man en splitter ny bil är det bara att ge sig ut och åka!