fredag 28 september 2007

!

Till alla er som känner mig och läser den här bloggen!

Den här bloggen är till för mig. Jag skriver för att jag tycker om det. Jag skriver också för att ge alla er jag gillar, men inte hinner prata med tillräckligt ofta lite insikt i mitt liv. Jag skriver även för att vara en del i bloggkulturen, via bloggen har jag lärt känna många roliga och/eller kloka människors utan vars åsikter och insikter jag skulle vara fattigare.

Några av er gillar inte att jag skriver blogg och talar om för mig att ni "inte precis skäms, men...".

Det är mycket enkelt: Läs inte bloggen! Kommentera inte i kommentatorsfältet!

Ni skäms inte för mig, jag skäms inte för er.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skäms inte för dig, vännen. Ja, eller inte så ofta i alla fall. Du är grym!

Fru K sa...

herr j: Det vet jag att du inte gör, gullet! Puss

Mård sa...

Men väl rutet syster! Jag har faktiskt klurat lite på det här inlägget och jag kan inte för mitt liv komma på en enda mening du skrivit som någon ANNAN än du själv skulle kunna tycka är utlämnande på något vis. Alltså människor tar sig orimliga rättigheter i att tillrättavisa och "milt kritisera" (that's when I reach for my revolver säger jag - patroniserande attityd är klandervärt, intet annat kan sägas) sina vänner i frågor de inte alls har någon som helst befogenhet att ens lägga sig i. Ursäkta harangen men nu blev jag ARG. Jag skriver förvisso betydligt mer eh hur säger man, kontroversiellt? än du men tycker precis samma sak som det du skriver här. Så länge man inte lämnar ut personuppgifter eller dylikt om andra människor så säger ingen åt mig vad jag borde skriva eller inte på min egen blogg. Skämmes tamefan folk och vet er plats! Och fru k - skriv vidare, vi som känner och gillar dig tycker att den här bloggen is the shit (eller well, den är ett halvdant substitut för att träffa upptagna dig IRL).
Kram!

KatBat sa...

Äh vafan. (brukar icke svära..) Detta är DIN plats. Not much more to say. Keep upthe goodie workish!

Marie sa...

Hang in there, fru K, och bra rutet! (Har inte en aning om vad det handlar om, men håller på dig.)

Anonym sa...

JAG SKÄMS!!!

Haha!

Allvarligt talat så är personen du pratar om kanske inte riktigt med i matchen när det gäller internet-kultur.

Men klippa av en dyr kabel till en viss basförstärkare...det kan man. :)

Anonym sa...

Bra att du säger ifrån när folk trampar dig på tårna! Jag älskar att läsa din blogg, den håller mig uppdaterad av ditt liv vilket jag ät intresserad utav!

STOR KRAM

//Svägerskan

Fru K sa...

mård: tack! Och jag håller med, bloggen är blott ett mediokert sätt att kompensera för att inte träffas face to face över stora mängder kaffe och paj!

katbat och mårr: tack, ni är ju självklart mycket bra exempel på de kloka människor jag talar om!

G och JK: Tack, ni är bra! Och även om citatet kommer från en viss person finns det fler i samma kategori. Men det skiter jag i! :)