onsdag 26 september 2007

Kirurgi rocks

Är precis hemkommen från ett halvt pass med min mentor (!) som kirurgmellanjour. Jag måste nog bli kirurg. Jag blir lycklig bara jag kommer in i operationssalen. Jag älskar lukten av handskarna som sitter kvar tills imorgon, hur mycket jag än tvättar mig. Jag tycker att dränering av en abscess är det mest spännande som har hänt på hela terminen. Jag vill stå så nära en öppnad scrotum som möjligt och blir grymt frusterad över att det är underläkaren som får assistera och inte jag.

4 kommentarer:

KatBat sa...

Hohoho, jag tror jag är som du. pus mmmmm. sterila handskar yeah.

Marie sa...

Guuu sicken tur att vi är olika, jag ska vara med på öronkir imorgon och känner redan hur jag gäspar - surgery is not for me, no it isn´t.

Anonym sa...

"Öppnad scrotum" - HIGH FIVE (Todd style)

Fru K sa...

mårr: Haha, verkligen! Du är mer åt medicinhållet, va? Är kardiologi grejen för dig? Jag är helt och hållet inkörd på kirurgi för tillfället. Tycker att 4 veckor medicinplacering på endokrin enbart kan tolereras om jag hoppa på lite thyreoideakirurgi mellan rondvarven...

G: Did someone say breasts?