måndag 5 januari 2009

8 år

Idag är det 8 år sedan jag och J blev ett par, på riktigt. 8 år tillsammans, det är rätt mäktigt. Och jag är så lycklig över att det är han och jag. 

Kommer inte att bli så mycket firande idag, i vanlig ordning. Jag måste ju plugga som vanligt, och dessutom är vi sjuka båda två. Han är i alla fall hemma i år, och inte på släktkalas som han brukar vara. På söndag har vi förlovningsdag, och det brukar vi fira lite mer rejält istället, oftast genom en liten tripp någonstans. Något sådant blir det nog inte i år, vi är så inställda båda två på att ha examensmottagning på lördag att firande av vårt förhållande har hamnat i skymundan. Om ingen bebis är på gång ska jag bjuda ut J på restaurang i nästa vecka, tror jag. Man måste ju inte fira stort varje år... 

Vi är hårt drabbade av sjukdom nu. Jag var rejält förkyld före jul, blev frisk ungefär samtidigt som J fick halsfluss, han mådde bättre ungefär samtidigt som jag fick min nuvarande sjuka, och igår kväll, när jag i alla fall inte har feber på Panodil uppvisar han klara symtom på att ha blivit smittad av mig. Jobbigt läge. Fast ändå bra att vi inte är jättesjuka samtidigt.

3 kommentarer:

Fredrik sa...

'Omlott' har fått en helt ny innebörd.

Anonym sa...

Grattis!:) Jobbigt med sjukdomarna, hoppas det ska ge med sig snart och att ni får fira din stora bedrift på lördag! Weee! :) Håller tummarna för tentan. Kram

Fru K sa...

Doktoranden: Så sant, så sant!

Hanna: Tack! Kram