fredag 23 januari 2009

Today´s the day

Idag är dagen Bert-Britts födelse är beräknad till. Coolt att dagen är här, trots att det kanske inte blir förlossning just idag. Jag har verkligen ställt in mig på att gå över tiden, så tro det eller ej, det känns inte så jobbigt alls. 

10 minuter efter att jag hade lagt på telefonen med E igår gick hennes vatten, och inatt föddes hennes dotter. Första känslan efter E:s mms imorse var att det kändes lite snopet för mig att hon föder barn på "mitt datum" och dessutom har gett sin dotter samma namn vi har tänkt döpa en dotter till. Men, skönt nog för mitt eget samvete byttes den känslan snart till glädje över att allt gått så bra för E, och att hon nu är lycklig tvåbarnsmor. Grattis, kära E! 

Dagen innehåller tredje strykningen av soffbordet, barnmorskebesök, en vända på stan med J, mathandling och sannolikt något med fläskfilé och mango chutney till middag. Och, självklart På spåret. 

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, är det såå nära nu!! Spännande!:) Ja, det är lika bra att ställa in sig på i alla fall några dagars övertid. Hoppas Bert-Britt kommer ut snart och att du kan vila mycket och göra roliga saker så länge!

Fru K sa...

Jag gör roliga saker! Fast börjar ändå bli uttråkad. Jag hoppas också att Bert-Britt kommer ut snart, för jag vill sluta oroa mig för att något är galet i magen, jag vill hellre se på mitt barn och oroa mig... :)