tisdag 20 januari 2009

Tja

Tja, vad gör jag på en dag egentligen? Olika mycket vid olika tider...

08.00 Äter frukost med J. Han vill inte gå till jobbet. Jag vill inte heller att han ska gå till jobbet. Han åker lik förbannat till jobbet.

08:30 Slår på datorn och kollar mail, dn.se och Facebook. 

09.30 "Vad fan, här kan jag ju inte sitta hela dagen!". Gör en lista på vad jag ska ta mig för idag. Försöker tänka ut en rimlig arbetsbörda. 

09.40 Lägger mig i sängen igen, slår på teven, kollar på skit. 

10.30 Somnar till.

10.45 "Vad fan, här kan jag ju inte ligga hela dagen!". Går upp, gör något bra (idag har jag fixat med aktiepapper från USA, ringt försäkringsbolag, ringt bebisaffärer för bästa priset på bärselen jag tänkt köpa, mm). Mailbombar J på jobbet. 

12.00 Hungern är stor och det blir lunchlåda jag lagat kvällen innan. Mer skit på tv.

13.00 Mamma ringer. 

13.45 "Mamma, jag måste sluta, ska iväg". Sminkar mig. 

14.00 Stan. Idag köpt nya kuddar till soffan (halva reapriset), hängande ljuslyktor till fönstren i vardagsrummet (halva reapriset), en John Irving-bok jag inte hade innan (halva reapriset), en duk till matsalsbordet (halva reapriset), små örhängen (kvar pengar på mitt presentkort från körfolket) och en bärsele - men också klippt mig, lämnat in mitt silverarmband för att få en länk till och tittat på "Mitt första år"-böcker. 

16.30 Kör som en dåre genom stan, tar fel väg av ren dumhet och kör en låååång omväg till J:s jobb där han står utanför och fryser i snålblåsten.

17.00 Visar J allt jag köpt och installerar det på rätt plats.

17.30 Lagar mat (Koljafilé i "vacker sås" med ris och haricot vertes, recept från Allt om Mat). 

18.00 Äter mat. Äter Brago. 

19.00 Sorterar CD-skivor. J däckad i soffan.

19.30 Mer telefon. "Nej, ingen bebis än". 

20.30 Datorn, sweet darling Mac. 

22.00 Tillbaks till J i soffan. Har det gott. 

4 kommentarer:

Fredrik sa...

En heldag.

Anonym sa...

Oj-pratade vi så länge?! Fick i alla fall energi av samtalet så jag har också gjort en massa bra saker idag. Bl a hämtat mitt förnyade körkort. I mars är det 40 år sedan jag tog det..
Bara en fortkörningsbot! Körde 62 km/tim inne i stan där det var 50 för ca 30 år sedan.

Anonym sa...

Erkänn att du tvingade J att gissa priset på varje fyndad vara också. Det brukar jag själv göra och H tycker att det är _såå_ roligt. Not.
Kram!

Fru K sa...

Doktoranden: Men en slö heldag.

Mamma: Du tror aldrig att vi har pratat i en trekvart! Fast vi gör det varje gång... :)

Linda A: Jag tvingade honom inte alls till det, faktiskt! Tvingade honom dock till att stänga av teven och ENBART beundra och kommentera allt jag hade köpt. :)