fredag 2 januari 2009

Hosta

Imorse vaknade jag med hosta. Och den har fortsatt hela dagen, så att jag nu har blodsmak i munnen efter en hostattack. Olyckskorpen i mig tror nu att det är bakteriell lunginflammation på gång, men doktorn i mig säger att det sannolikt är en ny virusinfektion som mest består av hosta. Ingen feber än så länge, men ganska ont i höger sida av ryggen. 

J är jätteorolig för mig, att det ska bli lunginflammation (han är traumatiserad av sin lunginflammation för 5 år sedan som gjorde att han fick ligga 3 dygn på Infektion med intravenös antibiotika) och har idag helt på eget bevåg ringt en stackars barnmorska som, precis som jag, sa att så länge det inte är feber är det ingen fara på taket. 

Men, den här tenta-p är som förföljd av sjukdom! Först jag med rejäl förkylning, sedan J med halsfluss, sedan jag med rejält ont i ryggen, sedan jag igen med hosta. Tillsammans med den lilla detaljen att det idag är 36+6 (vilket innebär att från imorgon räknas det som normalt att gå in i förlossning) gör det mig rätt orolig för avklarandet av sista tentan. För den vill jag verkligen, verkligen klara. Verkligen, verkligen, verkligen. 
Gnäll igen. Buhu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner på mig att Du klarar den!

Puss!

Anonym sa...

Jag håller alla tummar jag har!
KRAMAR