torsdag 15 januari 2009

Stiltje både här och där

Vet inte varför jag har så svårt att få ur mig ett nytt blogginlägg. Jag är ju hemma, bara, och tillbringar fler timmar framför datorn än vanligt. Jag kan tänka mig massa saker att skriva om, men det liksom fastnar någonstans i fingertopparna. Jag skulle kunna skriva om min examen, lägga upp bilder på alla mina fina presenter och blommor, skriva om att verkligen vara i väntans tider, om allt jag inte förstår i Israel och Palestina, om alla mina små projekt jag har för mig här hemma (sydde påslakan igår till täcket i vaggan) och om allt som sker omkring mig. Men inget händer mellan fingrarna och tangentbordet.

Utnyttjar istället den här ytan med att be om tips. Det är stiltje i min Spotify. Jag kan inte komma på bra låtar / artister att lägga till. Ge mig tips - utveckla mig! 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stiljte i din Spotify? Det kan jag inte förstå.

Kolla in Chicago - If You Leave Me Now eller Michael Bolton - How Can We Be Lovers så kommer du snart igång igen. :)

Anonym sa...

Aaaaah, självklart menar jag "Said I Love You (but I lied)" med Michael Bolton.

Fru K sa...

Självklart har jag redan allt av Michael Bolton! Han och Tommy är ju givna. :)

Men, bra tips med Chicago, dels för gamla fina grejer och dels för att jag nu hittade Rufus Wainwright (hur nu han hänger ihop med Hard to say I´m sorry och You´re the inspiration...) :)