söndag 18 januari 2009

Energi och frustration

Jag har så otroligt mycket energi nu! Jag får gjort så mycket saker här hemma, och tvingar dessutom J att hjälpa mig. Har tex sorterat samtliga böcker vi äger och organiserat om samtliga bokhyllor i vår lägenhet. Organiserat om garderoben. Sytt upp jeans till J. Lagat hål i kläder. Sorterat (och slängt två hela bärkassar) samtliga papper från läkarutbildningen. Sorterat bebiskläder - igen. Gjort nytt blomsterarrangemang av de examensblommor som fortfarande lever. Lagat älg.

Jag skulle kunna göra så oerhört mycket mer, och det är så enormt frustrerande att jag måste sitta still också. Jag har fortfarande rejält ont i revbenet jag hostade sönder, och har dessutom väldigt ont på ett ställe i bukmuskulaturen (magmusklerna delar på sig när magen växer, och i mitt fall har nog en liten nerv fått spel i samband med det). J och barnmorskan säger att jag ska vila, och det är klart att de har rätt, men jag blir helt tokig av att sitta still och titta på teve eller läsa bok. 

Jag försöker helt enkelt (inte enkelt ett skit) att hitta en balans mellan fysisk vila och att inte bli tokig på kuppen. Går hyfsat när J är hemma, men nu ska han ju jobba igen. Tur att jag har Sex and the city-boxen... :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha gud vad mycket du har fått gjort! Själv har jag legat i soffan hela dagen, nej nu ljög jag. Jag gick och la mig i sängen en stund för att sova middag ha ha.

Jag tänker på er och hoppas snart att bebisen kommer ut! KRAM

Fru K sa...

Haha, varje gång under hela graviditeten när jag sovit mitt på dagen har J liknat mig vid dig... :) För jag hann ju självklart även sova en timma igår! :)

Anonym sa...

Ha,ha - vilka sömntutor man känner!
Ni är i alla fall väldigt pigga när Ni är vakna till skillnad från mig:)
Jag är bara pigg när jag skall lägga mig!Kramar!

Fru K sa...

Mamma - det är åldern! :)

Anonym sa...

Hä,hä!