onsdag 28 januari 2009

Den stora kärleken

Sitter i ett rum på BB och tittar på de två personerna jag älskar mest i hela världen. Både J och lilla I sover sött i varsin säng, och även jag borde sova innan hon vaknar igen. Men jag är så överfylld av kärlek.

Hon föddes tidigt imorse efter 23 timmars förlossning (från det att vattnet gick) varav 2 helvetiska timmar med krystvärkar. Mina krafter dog aldrig, men livmoderns gjorde det, varför hon kom ut med hjälp av två barnmorskor och en obstetriker som gjorde diverse manövrar med mig. Det var inte heller roligt innan epiduralen, när värkarna aldrig lade sig. Den nya värken började innan den gamla var över. 

Men, när hon kom upp på magen, lite blå och lite slapp (som snabbt gick över) var det helt och hållet värt det. 10 minuter efter att hon var ute var jag beredd att göra om det igen (innan epiduralen släppte... :) ). 

Hon mår bra, är normalstor och normallång, har fattat grejen med att amma och är det vackraste jag sett. Jag är helt mörbultad och dödstrött, men har aldrig varit så lycklig. 

7 kommentarer:

Fredrik sa...

Åh men STÖRSTA gratulationer till ankomsten!

Underbart!!

Anonym sa...

Ja, helt underbart!

Mård sa...

Grattis än en gång. Det blir inte större än så här. Kramar till er alla tre!

Anonym sa...

Weee. En liten I, en liten tjej. Vad roligt. Skönt att allt gick bra till slut! Njut av varandra och lilla bebisen för det går precis så fort som alla säger. Kram

Anonym sa...

Jättegrattis till er nyanlände familjemedlem. Hoppas ni mår bra och att sömnen kommer ikapp.

Kramar - långa A

Marie sa...

Men ååååååååååååååååå vad jag hade missat detta - GRATTIS, underbart att allt gick bra!!!

Fru K sa...

Tack, alla!!!