fredag 17 augusti 2007

And so it has begun

And so it has begun. Idag fick jag en inbjudan till AT-information för Landstinget Dalarna. De bjuder på buffé och informerar om AT. Får säkert en gratis penna också. Detta är min första personliga fjäskinbjudan. Jag hoppas och tror att min framtid nu är full av olika avancerade knep för att locka mig till arbete i olika städer och landsting. Ge mig gratis mat och en penna and I'll be there.

Igår var J grym. Dels kom han hem och åt lunch med mig, dels hade han jättevackra rosor med sig hem till mig, dels diskade han hela vår stora disk och dels följde han med mig ut på en timmes promenad i regnet. Jag älskar att vara ute i regn - det gör inte J.

Annars präglas min tid av tentaplugg. Jag ligger i rätt bra (för att vara mig), och har mycket ambitiösa anteckningar, men det räcker ju inte. Jäkla skit, när jag tittar på gamla tentor känns det helt hopplöst. Och när jag försöker påminna mig om vad jag läste igår minns jag inte. Men titta här:




Ser ni vad ambitiöst det ser ut? Jag har 112 sidor anteckningar i A5-format. Jag har läst allt jag behöver läsa i Internmedicin och Kirurgi (för att inte tala om Läkemedelsboken, Jourläkarboken och internetmedicin.). Jag har läst det en hel termin, och jag har använt mycket av kunskapen i somras på vårdcentralen. Visst borde det gå?

Kruxet är att det är jag som ska göra tentan. Och mitt minne.

7 kommentarer:

KatBat sa...

hejja hejja! det borde definitivt gå med de där anteckningarna. =)

Fru K sa...

Visst! Om jag får ha dem med mig... :)

Anonym sa...

Det kommer säkert att gå alldeles kalasbra!

Vi här på Rutger Fuchs (JK, CK och G) håller tummarna.

Fru K sa...

g: Tack, jag ska göra mitt bästa! Ha det så kul ikväll!

Anonym sa...

Självklart kommer detta att gå jättebra! (Annars är det fel på tentan!) Jag märker ju hur mycket Du kan när man frågar Dig om div krämpor! Dessutom förklarar Du bra.
Fram med stora självförtroendet bara! DU KAN!
Puss!

Fru K sa...

tette: Tack! Fast du frågar mig sällan om ulcerös kolit, astma och anmälningsförfarande... :)

Diarium sa...

Hej hej!
Hittade nyligen din blogg, jätteroligt att läsa även om du slutat blogga. Kan inte låta bli att fråga över dina jättefina anteckningar, de där häftena du skriver i.. Har du gjort dem själv? Smart idé med ett häfte per tema, istället för att knöla in allt i samma pärm.. =)