onsdag 29 augusti 2007

Gött

Fick äntligen tentaresultatet och jag hade klarat mig med god marginal. Skönt! Jag trodde ju faktiskt att jag hade klarat den, så det är skönt att veta att jag kunde bedöma det riktigt. Gött, nu ligger jag väl till igen. Har inte ett endaste ruttet poäng att ta innan nästa tenta i januari.

Har nu varit två dagar på vårdcentral och det känns skönt att ha börjat igen. Går igenom samma sak som vanligt - ibland är jag grym och ibland är jag helt dum i huvudet. Idag har jag faktiskt mest varit grym, ställt diagnos på löpande band, lärt distriktsläkaren att man minsann ger Amoxicillin vid kattbett och Kåvepenin vid hundbett (inte tvärtom). Tyvärr slutade dagen med att min handledare (som egentligen är ortoped) tvingade mig att ta en ortopedpatient vilket jag ju inte kan något om. Kunde inte identifiera rätt strukturer, föreslog kortisoninjektion som behandling (patienten fick istället råd om vila, smärtstillning och snabb återgång till jobb och sjukgymnastik) och kände mig allmänt inkompetent och i vägen. Dock tog jag mod till mig och tvingade honom att faktiskt lära mig att identifiera strukturer i skuldran, så på det hela taget har jag nog varit grym idag.

Känner mig ändå som en trött, tjock, ful och helt och hållet inkompetent idiot. Funderar på att trösta mig med Bruce Springsteen-biljetter.

6 kommentarer:

Mård sa...

GRATTIS OCH HURRAAAAA!

Fru K sa...

mård: Tack! Det är asskönt! Hur är läget, du har börjat terminen, va?

Mård sa...

fru k: Jorå att jag har, pediatrik 9 p, en vecka är överstånden och en dugga godkänd redan. Fifan nu vill jag bara att tiden ska svischa järnet fram till 30/5.

Hannahbejb sa...

Weee!:D Grattis!! Vad skönt för dig!

Fru K sa...

hannahbejb: Tack! För övrigt gick det asdåligt att trösta med mig Bruce-biljetter, de sålde slut medan jag fortfarande hade spärrton...

Anonym sa...

Nej, du är inte tjock och ful!