lördag 11 augusti 2007

Hopplöst

Hopplöst känns det nu. Så mycket att läsa, redan så ont i ryggen, tentavännen inte i staden än och så dåligt minne. Jag har verkligen läst rätt mycket den här terminen, har många fina anteckningar, men jag kommer ju fan inte ihåg något. Jäkla, jäkla skit.

Det är despair här hos mig och J idag. J är heldeppig, att gå tillbaka till jobbet efter semestern var inte så kul. Och varför jag är deppig behövs ingen vidare förklaring än ovan. Inte heller klarar vi av att muntra upp den andre, så det som imorse var hopplöshet börjar nu snudda vid bitterhet.

Imorgon blir det nog trevligt, mamma, pappa, G och JK kommer hit för att fira mammas och G:s födelsedagar. Vi ska gå ut och äta och sedan äta tårta hemma hos mig och J. Jättetrevligt, men samtidigt tar det ju helt klart från mitt tentapluggande. Även idag har det stulit tid, eftersom jag behövde åka ut och köpa presenter till dem. Dessutom inga bra presenter.

Vi ska iaf trösta oss med att laga gott älgkött ikväll, med potatis (Hasselbacks, kanske), haricot vertes och vin från Border Shop. Om vi kan klara av att samsas i köket, that is.

11 kommentarer:

Mård sa...

Amen komjenurå fru kå. Du har redan gjort det omöjliga, deppa inte ihop nu när slutet är en mjukglass bort bara. Lycka till, jag saknar ditt pluggsällskap malignt mycket buhu. Kram!

Fru K sa...

mård: Åh, haha, "en mjukglass bort bara"! Underbart. Jag känner mig genast redo att möta EKG imorgon.

Unknown sa...

Tänk vad skönt när det sen är över. Hur det än går är det alltid skönt precis efteråt.

Fru K sa...

drhenka: Sant. Och det är ingen paniktenta eller något, och inte heller är det helt hopplöst, men det är trist att lägga ner så mycket energi när det känns hopplöst. Vilket det inte gör idag på morgonen, iofs. Så nu till EKG!

Anonym sa...

Klart det inte är hopplöst. Det enda raka är att stoppa ned handen i chipspåsen och dunka in Die Hard i videon så kanske poletten trillar ned, som en kollega på radion brukar säga. Du är ju grym, vännen: rock on!

Fru K sa...

herr j: Fem års utbildning och ett halvårs arbete leder fram till att din fru får radiopsykologråd...

Men. Tack, du stöttar mig så bra! Puss

Marie sa...

Nu är jag nog lost och ouppdaterad, men vad är det du pluggar till för tenta? Ska jag helt enkelt ta och läsa lite noggrannare, kanske? Hm.

Fru K sa...

Mårr: Hmm, det har jag nog kanske inte skrivit om, när jag tänker efter, så det är inte så konstigt att du inte har koll! :) Det är vårterminens tenta, "Akutterminen", som jag inte kunde gå upp på då, för hemskans ryggontet.

Anonym sa...

Det var ju en fantastisk present! HELT FANTASTISK!!!

Nu behöver vi inte svettas längre...(inte ofrivilligt iaf...haha)

TACK!

Fru K sa...

g: Säkert? Var har ni ställt den?

Marie sa...

Uhum. "Akutterminen" - som i internmedicin fast snabbare! ;)