torsdag 16 augusti 2007

Körstart

Igår började stora kören igen för terminen. Och jag var inte där. Jag ska ha tjänstledigt den här terminen, eftersom jag är utlokaliserad så många veckor under hösten. 7 eller 9 veckor ska jag vara borta och det håller inte riktigt.

Det är första gången sedan lågstadiet jag inte har en kör eller orkester att gå till varje vecka. Känns jättekonstigt, men även lite skönt. Mest skönt, faktiskt, det känns som att jag är mogen nog att kunna avstå från saker för att få min utbildning att fungera.

Fast det var trist när J kom hem igår kväll med massa ny rolig repertoar, varav mycket var nytt för mig. Och trist att alla (nästan, Dr D är väl fortfarande inte med, tror jag) våra närmsta vänner här ska vara med till hösten.

Det positiva är att jag nu har alla möjligheter att återigen bli en inskränkt läkarstudent! :)

Inga kommentarer: