onsdag 1 augusti 2007

Fin shopping

Fin shopping idag. Tog lite ledigt från tentapluggandet för att klippa mig, växla till mig lite Euro och shoppa upp lite av mina intjänade pengar. Det gick finfint!

Jag är mycket nöjd med min frisyr - eller kommer att bli när jag har fått fixa det själv. Min frisör är så himla bra på att klippa och förstå vad jag vill ha och passar bäst i, men hon är inte så bra på själva fönandet. Jag tycker alltid att jag ser fyrkantig ut när jag går därifrån, men redan dagen efter är jag så nöjd, så nöjd.

Min shopping är jag mycket nöjd med. Jag köpte lite nya underkläder (ska rensa ur lite gammal skit ur lådorna) för bra pris. Tex köpte jag 3 par trosor från Åhléns för 100 kr, som jag till hälften kunde betala med en premiecheck jag haft i plånboken hur länge som helst. Köpte också det jag egentligen var ute efter, nämligen en gammalrosa kofta / kavaj till klänningen jag ska ha på bröllopet. Och efter mycket letande hittade jag denna på H&M, på rea-rea! 249.- för en helt perfekt kavaj som är i exakt rätt rosa nyans!

Då såg jag den - väskan jag utan att veta om det har letat efter hela sommaren - på H&M för 149.-!!! Jag slog till, hittade ännu en premiecheck i plånboken, vilket gjorde att jag endast betalade 99.- för den. I löööööööv it!!! Allt får plats, den är fin, den är perfekt.

Har även pluggat ordentligt, fixat med vår nya bokhylla (mellanbrun Billy med dörrar - för att gömma all ful skit vi har), lagat veganlunch (!) och snokat reda på kartor över Bremen. Internet är fantastiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är internet fantastiskt!

Man kan, som jag, på fyllan känna sin flickväns närvaro genom att gå in på sin systers blogg. Fantastiskt!

Snygga grejer du har införskaffat! (även om bilden på kavajen kanske inte var den mest upplyftande) Ljussättning är A och O i musikbranschen. Det vet ju alla!

Ha det så bra i Bremen. (fan, jag måste äta på Die Ecke snart...)

Fru K sa...

gurra g: jag erkänner, det är en sugig bild på kavajen. Men jag ooooorkade inte greja mer med det. Bilden på väskan blev väl ganska bra?

Tack, tack, vi ska ha det bra i Bremen, har vi tänkt! Åker om en stund. Ha det så kul på Rolling Stones, you bastard! :)