lördag 18 augusti 2007

Husmoderlig

Nu har jag varit husmoderlig. Inte i den bemärkelsen att jag har plockat in den rena tvätten i skåpen och diskat allt, nej, jag har gjort åt mat på ett fiffigt sätt! :)

Jag har idag gjort en slags rödspättelåda (överbliven helstekt rödspätta rensades, lades i form omlott med tjocka skivor av kokt potatis, Blå Bands Fisksås hälldes över, gratinerades, garnerades med räkor), plommon- och nektarinpaj (övermogna nektariner och plommon blandat med farinsocker med smulpajsdeg innehållandes fruktmüsli), eget vaniljsocker och kladdkaka (med vaniljsockret, lyxkakao och nedstoppade bitar av 70%-ig choklad).

Okej, kladdkakan var inte husmoderligt gjord. Den är enbart gjord för mig att frossa i ikväll, framför teven med värktabletter som mitt enda sällskap.

5 kommentarer:

Marie sa...

Skulle man ju gärna smaka en bit av ikväll här framför teven med kamomillte som enda sällskap :)

Fru K sa...

Du hade varit väldigt välkommen! Har dessutom "spetsat" kakan med den dyraste kakaon jag någonsin köpt, haft i mitt hemgjorda vaniljsocker och tryckt i massa bitar 70%-ig choklad. Mumma!

Marie sa...

Gaaaaaaaaah!

Mård sa...

Åh gawd, den kladdkakan. Temptation är bara prefixet.

Fru K sa...

Den VAR god, I kid you not! Chokladbitarna i var inte dumt alls. Experiment i köket lyckas ibland, helt enkelt.