tisdag 14 augusti 2007

Peter LeMarc

Läste imorse i tidningen att Peter LeMarc ska ut på turné i höst! Woho, nu blir J jätteglad! Peter LeMarc har inte turnerat på många år, pga avancerad scenskräck. Men nu är han tillbaka! Kan han ha gått i KBT, tro?

Jag har verkligen avskytt Peter LeMarc. Innerligt. Fick kräkkänslor av honom. Ett extra dyrbart minne är när hans Tess spelades under en träslöjdslektion i mellanstadiet och jag fick bokstavligen springa ut till toaletten för att kräkas.

Men. Så kom J. Och med J kom även Peter LeMarc. Och, efter myyyyyycken tvekan (och påtryckningar från Fröken J) lyssnade jag ordentligt på två album jag fick låna av Fröken J. Bok med blanka sidor och Sången dom spelar när filmen är slut. Så dåligt var det inte. Bra driv, snygga texter. Stolt och Gråt visade sig vara underbara låtar.

Så nu sjunger jag och J Peter LeMarc-låtar i fina tersstämmor.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Men alltså Tess-låten. Om Peter Lemarc är titanic, då är tess-låten isberget.

Fru K sa...

Om Tess är isberget, vad är då Gabriel med vita hästar?

Anonym sa...

Du måste fan lära mig att gilla Peter, hatar den karln! Lycka till med tentan! När är den? KRAM

Fru K sa...

jannica: Det är hårt arbete som krävs. Man måste lyssna ordentligt flera gånger innan man upptäcker vad som finns bakom den där äckliga rösten.

Tentan är på måndag!